Tajuk :
Isipadu CecairObjektif :
Pada akhir pengajaran murid akan dapat:i. Mengukur isipadu cecair dengan menggunakan unit ukuran bukan standard paiwai.
Hasil Pembelajaran :
Pada akhir pengajaran, murid dapat:i. Mengukur isipadu cecair dalam unit unit ukuran bukan standard paiwai
ii. Membandingkan isipadu dua bekas cecair
Alatan:
6 cawan, 2 bekas airPengetahuan sedia ada:
Murid telah menguasai istilah "lebih banyak", "lebih sedikit", "separuh" dan "penuh",KBKK : Banding-beza
Nilai : Displin dan Berkerjasama
Langkah-Langkah :
Set Induksi :
1. Guru mempamirkan slaid cara mengukur isipadu cecair.
2. Sesi soaljawab guru dengan murid.
Perkembangan Pengajaran dan Pembelajaran:
1. Murid diberi radas iaitu seperti gambar rajah dibawah.
2. Murid diminta menyatakan kuantiti air yang manakah lebih banyak.
3.
4.
5.
6. Guru memberi latihan pengukuhan kepada murid.
Penutup:
1. Guru menyoal murid tentang isipadu.
Video Sebahagian dari Proses Pengajaran dan Pembelajaran
No comments:
Post a Comment